Members

Monday 24 December 2012

~ Indahnya Cinta ~


~ Indahnya Cintamu ~

Di saat aku diulit gemerlapan
cinta, dibuai asyik dalam pelukan
kasih, dibelai manja mendakap
sukma terbias dalam rengkuhan
hangatnya rindu

dambaan cinta yang aku idamkan
membuahkan kebahagiaan
kala renjatan rindu merungkai
kasih sayang yang terpendam
sekian lama

berdiri aku di sini sebagai perindu
merindu hadirnya cinta
di segenap warna pelangi kasih
mencurah-curah di hatiku
meronai mega percintaan

resapan sentuhan kasih nan
syahdu, dalam bisikan untaian
rindu, menyelubungi aksara
jingga mengukir lakaran
cinta di dada kanvas

pesona rindu kian membelenggu
asa, menyentak lamunan sepi
di kala debunga kasih mengucup
rimbunan berselerakan di rerumput
cinta abadi

masih kedengaran suara cinta
mengundang resah gelisah
dalam tenunan rindu, mencengkam
perdu jiwa tika kerdipan kasih
bertunas di tepian kali

di mata ini dikaulah cinta hati
biarpun hanya sekelumit kasih
yang dikau beri, aku terima
aku pasrah, namun kerinduan
tetap bertahta di kalbu

ribaan cinta ini kugenggam
dan kusimpulkan dalam rindu
di persada kasih, bertitik-kan
kesetiaan dalam lafaz janji
bernoktahkan keabadian yang
suci...

'Indahnya Cintamu'...rindu di pangkuan kasihmu...

24hb Dis 2012 Isnin
1.33am
SNQ ♥

No comments:

Post a Comment