Members

Monday 11 February 2013

~ Titisan Hujan Rindu Di Jiwaku ~


~ Titisan Hujan Rindu Di Jiwaku ~

Dinginnya malam bagaikan menusuk
terlantar aku di kamar sepi, sendu
hiba menemani hari-hariku kala
rindu menyelubungi ruang hati
bergelora dalam sayup

di kejauhan berantaikan pilu sayu
aku termengah di celah curam
rindu yang bertamu di sudut hati
berderai airmataku tatkala rawan
kasih ini mengusik hati

cinta yang kuanyam dan kujadikan
segelung wangian kasih, lalu
kutitipkan di angin lalu buatmu
agar rindu yang menyusup pastinya
kaupun terasa

tika aku digelangi rindu yang
mencengkam, menyelubungi aksara
kasih di pelupuk embunan cinta
terpatri resah membungkam asa
aku dipegun rasa duka dalam piluku

sebaknya di dada merungkai gelisah
rinduku membuncah tika angsana
kasih di lautan sepi, termanggu,
terbelenggu dalam untaian sayup
bergemang dalam cinta

di hadapan cintaku, teguhku dalam
menanti, biarpun harusku redah
rimbunan denai yang meliputi
panji rindu, demi kasih yang
dipegun dalam impian cinta

bersaksikan cahaya rembulan kasih
telah kupasakkan keunggulan seri
cinta untukku jadikan azimat rindu
antara kau dan aku dalam tenunan
percintaan sejati

di setiap laungan rasa rindu ini
kuukirkan tugu kasih di pintu
mahligai dan kuwarnai dengan
bunga-bunga cinta mekar
di taman hatimu

biarpun rintihan kesuma cinta
menjalar dalam kabus rindu
mengulit kasih di birai sepi
relaku pertahankan sucinya
adunan perkasihan ini...

'Titisan Hujan Rindu Di Jiwaku'...hanya kau dambaan cinta hatiku...

10hb Februari 2013 Ahad
10.49pm
SNQ ♥

No comments:

Post a Comment