Members

Wednesday 28 August 2013

~ KERLIPAN CAHAYA CINTAMU..AKU DAMBAKAN ~

~ Kerlipan Cahaya Cintamu..Aku Dambakan ~

Di ketika sang bayu mencium tintaku
terhembusnya paluan irama syahdu 
di saat rindu memamah bebulir asa
terusik jua pinta hatiku tika kasihmu
menyapa rindu di jiwa resahku kala
nafas rawanku mengintai kamar

aksaraku bagaikan tersipu, cintaku
dibuai alunan sayup bila kemuning
rindu membuncah di pelayaran sepi
menanti sirna mentari kasih meresap
panorama yang melingkari listrikmu
yang dibelai rangkulan asmara

aku bagaikan di serbu panahan kasih
seolah merungkai redupan senduku
melabuh tirai cinta di pelaminan lesu
mencari sekilas bayangan rindu yang
mengulit malamku yang sunyi tanpa
bisikan yang membelai sukma sayu

menatap ukiran kanvas cinta terindah
dengan coretan gemalai melakar kasih
bersimpuh aku di hadapan azimatmu
tika janji tulus diucap dalam bicaramu
mencuit aksara rindu di pepohonan
rendang kesuma berkasih

di pusaran kasih sayang memuncak
mahligai rindu seakan terisi dipujamu
menghiasi kasmaran romantis suciku
dalam aku tersentuh kalbu pesonamu
tatkala lantera cinta berkerlipan mega
di persada arus perkasihan

saban waktu kudiselimuti cinta raksa
dibalut rindu yang memenuhi ruangan
bersaksikan bulan dan bintang di awan
bersulamkan manik-manik kasihmu
yang sentiasa menemani sanubariku
di alam fatamorgana

tika aku kesendirian di hujung senja
terpatri cinta di benak kesumat rasa
mengenang wajah kasih di mata hati
mengucup anjung rindu yang tersemat
di pintu kerinduan nan pilu dan sayup
terungkap seribu penantian semu

tercatat sebuah memori cinta ditandu
dihiasi wangian kasturi jambanganmu
menusuk aroma rindu di sanubariku
belaian kasih yang asyik, rebah jua
aku di pangkuanmu dalam serakah
percintaan yang abadi

dalam lena kasih, kumengusung potret
rindu yang kehausan dalam titisan setia
mengharapkan secebis cinta sejatimu
yang akan menerangi suramnya kabus
merindu tatkala rembulan tidak lagi
menyapa renjisan embun perkasihan

damaikanlah ikatan cinta nan suci tulus
di mana akan kuhamparkan, kutaburkan
kusaluti kasih yang bertamu dalam raut
kerinduan yang memecah alam sepiku
dalam aku menongkah terus berlalunya
purnama cahaya kerdipan percintaan...

'Kerlipan Cahaya Cintamu..Aku Dambakan'...dan masih jua kumenanti hadirnya seri kasihmu...biarpun sinarnya terindah hanyalah sementara...

28hb Ogos 2013 Rabu
8.50pm
lilyrubila♥♥

No comments:

Post a Comment