Members

Sunday 1 September 2013

~ TERBELENGGU DALAM DESAHAN RINDU ~

~ Terbelenggu Dalam Desahan Rindu ~

Berhembus puing menatap di sukma rindu
tika wajah cinta mendesah laungan jiwa
membungkam sanubari kasih dipegun asa
terusik dalam gemerlapan cakrawala nian
dirasa membisik

terasa kemuning cinta terbias dalam resah
merungkap irama paluan kasih berpaut jua
melirik nyanyian syahdu tika batas merindu
mencoret ukiran jiwa dalam kanvas semu
di dinding kamar berkasih

gemerlapan warna neon cinta diusai, diulit
membuncah asmara rindu yang mencengkam
tertusuk kasih dalam renungan sayu di pohon
seakan memahami gundah yang mengusikku
lara jua kerinduan tika dilafaz

berpasak dalam jitu berkasih, bersimpuh aku
di hadapan rindu menggenggam nurani laraku
dalam simfoni cinta terindah, kalbu aku dihiasi
bunga-bunga kasih mekar di jambangan hati
tertancap dupa ranggi listrikmu

dulu di pertemuan cinta tersimpul erat darimu
kusematkan dalam sanubari kasih nan syahdu
agar mekarnya sentiasa ada buat tatapan aku
di kala rindu bertamu dalam rawan menderu
mencoret seribu memori di benakku

alangkah romantisnya di ketika kasih bersemi
kiambang cinta bermukim dalam seri wajah
mengucup lembut di dahi semarak kerinduan
mengutus bayu dalam lantera berkasihmu
pusaran percintaanku dipuja lagi

tatkala aku kesendirian dalam pelukan cinta
dimamah rindu berselerak, tika kasih tercipta
embunan impianku begaikan bersahut lesu
memunggah ribuan gelora menyelubungiku
di saat di terjah ombak percintaan abadi

di bahu kasih, kuakur dalam azimat rindumu
berpasak dalam deruan kasih terungkapmu
tika kuberdiri di jendela, menanti renjisan
mawar yang membasahi telapak bercinta
menusuk kabus berkasih pesonamu

sucinya ikatan rasa rindu, cinta dan sayang
hari demi hari, detik demi detik terpancarnya
mentari tergelincir dalam raksa percintaan
mengunci aku dalam lembayung sirnamu
rebah aku di ribaan aksara

patrikan aku di anjung sentuhan percintaan
hamparkanlah permaidani kasih di kamar hati
biarkan kerinduan menyusup angsana buaian
tatkala mengusung ketulusan cinta bersemi
di persada diari perkasihan

'Terbelenggu Dalam Desahan Rindu'...digelangi cinta di penghujung kasih...

01hb Sept 2013 Ahad
10.09pm
cahayasyahadah♥♥

No comments:

Post a Comment