Members

Tuesday 30 July 2013

~ CAHAYA KASIH DALAM SINAR RINDU ~

~ Cahaya Kasih Dalam Sinar Rindu ~

Tika aku dibelenggu cengkaman rindu
beronak berliku ranjau cinta kutempuh
menguis renda untaian berduri diserbu
menongkah arus deruan kasih paluan
jiwa, aku masih jua di sini

tidak aku rela tertancap hempedu semu
melerai ikrar di perdu rantaian kasih
yang menguntum di jambangan cinta
terusik lembayung rindu di sanubari
akurku di pusaran waktu

sukma kuterbias palungan cinta sakti
terawang dalan angan kasih dipegun
memupuk rindu dalam renjatan pilu
sepiku tanpa hadirnya cakrawala
yang menemani malamku

kesunyian lesu merintih, menjerit hiba
sendu terhambur di sukma rinduku
melangkah dalam titisan kasihmu
menggapai mega cinta asmaramu
kupeluk dalam lena airmata

ke mana dan di mana harusku laung
ratapan nurani rindu disimbah sayup
kedengaran unggas seakan mengerti
rentetan cinta di pelupuk aksaramu
tidak tercapai dalam kerlipan asa

di pepohonan rimbunan cinta dipadu
mengikuti bayang mentari kasihmu
setiaku terus dalam penantian rindu
di saat aku disapa hembusan puing
mengucup dahi terpatri teguh

sekilas bisikan membisik kata rindu
terbuai dalam dakapan hangat kasih
mencurah embunan romantis cinta
dibelai, disayangi, dimanjai tika aku
rebah di pangkuan ribaan syahdu

kumasih digenggam aroma cintamu
masih terasa jari jemari rindu diusap
ubun kasih naluri terpahat bersaksikan
panorama yang turut merai anggun
bistari percintaan bersemi

mahligai cinta tersergam indahmu
menyeret aku di persada rindu sayu
pesona kasih menyusup, membuncah
bergelora rekahan kanvas berkasih
tatkala serinya menghiasi angsana

intipati serakah dalam rawan rindu
menyelubungi gemersik tandu cinta
bersimpuh di hadapan pelaminanmu
impian kasih mencoret memori kita
dalam raksa pencintaan menyatu...

'Cahaya Kasih Dalam Sinar Rindu'...terpancar cinta dalam pesona terindah...

30hb Julai 2013 Selasa
1.39am
lilyrubila♥♥

No comments:

Post a Comment