Members

Friday 26 July 2013

~ GEMERSIK CINTAKU DAKAPAN KASIH TERINDAHMU ~

~ Gemersik Cintaku Dakapan Kasih Terindahmu ~

Di persada dakapan rindu melambai
memohon kasih di lubuk kasmaran
menggenggam erat ikatan bersemi
cinta terpatri, terpahat di sanubari
mengusung kerinduan aksara

terpesona dengan bisikan mendayu
bagaikan ombak rindu mendesah
menghempas cinta di kamar hati
diulit gemawan kalbu kasih dicipta
meronai pelangi aksara

di sini aku berdiri menanti hadirmu
mendakap embunan cinta di kalbu
menongkah deruan bayu menyapa
kala lantera kasih disentuh indah
bayangan rindu

cinta yang berlandaskan keikhlasan
tatkala listrik kasih syahdu bertaut
bagaikan gemerlapan rindu asyik
membuai kesuma anggun berseri
saat aku diusik, disapa bayangmu

terungkap kasih di batas kesyahduan
tika aku layu di dakapan cinta suci
lalu kutitipkan nyanyian rindu dirasa
agar nafas berkasih merangkulmu
di setiap helaan

kemuncak rindu membuncah asmara
menggebu di setiap raksa kasihmu
mengintai kamar cinta yang bertamu
dipalu dalam nuansa romantis saat
aku dipegun dalam paksi percintaan

gemersik cinta gelora kasih terintim
mengutus rindu dalam puing sayup
melakar kata di kanvas ukiran jiwa
lalu kutulis bait-bait syair percintaan
di pepohonan rimbunan berkasih

tersingkap jua kenangan mengusik
di saat ucapan cinta diucap sayu
panji kasih dihiasi wangian kasturi
bila rindu acapkali berbisik sendu
terkasima aku dalam jujurmu

kini paluan kasih termeterai di hati
jari jemari cinta saling mengucup
bergema ruang berseloka megah
dalam kiasan pantun merindumu
terpegun aku dalam keriangan

telah kuhamparkan, kutebar cinta
dalam rangkulan hijab kasihmu ini
bersatu dalam naluri rindu diucap
bersemarak kemuning perkasihan
dalam satu nafas dua jiwa...

'Gemersik Cintaku Dakapan Kasih Terindahmu'...akulah milik mu dalam rindu bersatu...

26hb Julai 2013 Jumaat
2.47am
lilyrubila♥♥

No comments:

Post a Comment