Members

Saturday 20 July 2013

~ FANTASI CINTAKU ~

Fantasi Cintaku..

dalam tetesan gerimis ini 
hati dan jiwaku senandungkan irama 
seiring alunan tangisan awan lunak membelai
saat kuketandusan longlai rebah ke bumi,
aku kedengaran bisikan suara yang kurindui..

puas sudah kumencari di manakah arah bisikan suara itu
namun kegagalan, kehampaan dan kekecewaan aku
di lambung mainan perasaan..

kemanakah ingin kudamaikan keresahan menghantui
fikiranku yang semakin pudar karam kelemasan..

engkau kekasih hati yang di rindui
hadirmu telah membawa aku terbang keawangan,
mengampai kejora menuju gerbang kayangan..

tetapi adakah ini hanya khayalan sekadar mengubat dukalaraku
sekelip mata engkau berlalu pergi meninggalkan aku
seperti layang-layang usang terputus talinya..

dalam kesamaran kuterdengar suara ungas rimba mengalun irama paling merdu,
tersentak aku dalam lamunan tersenyum dalam tangisan
hebat sungguh alam mayaku menyentuh sanubari
fantasi cintaku yang tak pasti akan menjadi realiti mungkinkah ?

..izasya..

No comments:

Post a Comment