Members

Sunday 28 July 2013

~ HIJAB CINTA DI HARI LEBARAN..BUAT BONDAKU ~

~ Hijab Cinta Di Hari Lebaran..Buat Bondaku ~

Seindah kedengaran azan syahdu
di keheningan pagi takbir raya ini
bergelinang airmata syawal sendu
hiba dirasa bergelora nurani jiwa
tersentap sayu

dalam meraikan hari yang bahagia
terdetik jua di lubuk hati kasmaran
ingin merasa kembali saat indah ini
di sisi keluarga berseloka dipagi mulia
bersimpuh, bersalaman

namun semuanya hanya kenangan
terbungkam rindu di pelupuk asaku
kesedihan yang merungkai aksara
menghimpun aku di birai duka lara
tidak lagi aku diulit bahagia

rindu menyinggah, menerjah sukma
kasih bonda terpahat di sanubariku
yang hanya kugenggam erat dipadu
cintaku tidak setanding tulus murni
sentuhan belaian sucimu bonda

lembayung seri cinta dipagi raya ini
tertancap dupa rindu yang bertaut
menggamit serakah renda jiwaku
ingin menongkah kasih dipegunmu
tidak aku terdaya

bagaikan langkahku diikat rantaian
terhalang untuk mencapai cintamu
kasihmu, rindumu yang seringkali
bertalu dalam gelodak hati disapa
sinis kenangan lalu

terusik jiwa meronta, merintih aku
dalam sunyi aku bersujud pada Illahi
ketentuan takdir redha dan pasrahku
andainya bisa kupeluk untaian rindu
di perdu kasih sayangmu bondaku

hanya satu kupinta darimu bondaku
berikanlah aku secebis, setitis doamu
buat aku di sini yang sering merindu
menanti kasih, cintamu di lubuk hati
agar kubisa rebah di ribaanmu

di kejauhan kupohon ampun maaf
segala kekhilafan yang mengguris
melukai, kiranya bait-bait aku ini
bisa mencoret kelukaan di hatimu
tanpa aku sedari..

'Hijab Cinta Di Hari Lebaran'..Buat Bondaku'...kumasih dalam kehausan kasih sayangmu..meniti hari tanpamu di sisiku..

Selamat Hari Raya Aidilfiri Bondaku..

28hb Julai 2013 Ahad
12.39am
lilyrubila♥♥

No comments:

Post a Comment